Initiativ

Hej!

Jag vet inte om det här är ett bra eller dåligt initiativ. Det lär visa sig.

Jag tänkte att i den här bloggen är det främst de som läser den som ska "driva den framåt". Jag tycker att vi måste få fram hur utsatt man är som tjej. De flesta av det kvinnliga könet vet det redan. Jag går i stort sett aldrig ute själv när det är mörkt. Har en kniv i väskan, trots att det är olagligt. Men det är ju också olagligt att våldta, sextrakassera och så vidare, så jag tycker mig ha den rätten. Jag skulle självklart aldrig använde kniven om det inte vore i självförsvar, men det känns tryggt att ha den där.

Jag blev våldtagen när jag var sjutton. Jag känner mig fortfarande, tre år senare, fruktansvärt smutsig och obehaglig till mods. Jag får fortfarande upp bilderna i huvudet. Jag blir ibland så äcklad av sex så att jag inte står ut med personen som ligger bredvid mig, trots att han inte har ett dugg med saken att göra.

Jag vet inte riktigt vart jag tror att den här bloggen ska leda. Men om man får skriva av sig, läsa om att man inte är själv, blir det bättre då? Jag vet inte, vi provar. Den här bloggen kommer säkert väcka en del aggression, men i så fall tar vi det då.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej!



Jag har själv inte blivit våldtagen. däremot antastad av en killkompis när jag låg o sov.. O det värsta av allt var att jag kände mig så skyldig, som att allt var mitt fel, när jag egentligen inte gjort något eller sagt något, mer än att legat tyst o stilla o sova..När han tagit sig friheten att röra vid mig på de intimaste delarna..Usch.. Men jag måste säga att fortsätt skriv, även om det inte leder nån vart så är det en otrolig bra bearbetning att bara få skriva av sig..



Jag gör det ofta då jag förlorade min bror för 2 års sen..

Ha det bra!



/Kattis



2008-12-09 @ 13:27:00
URL: http://flyborg85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0